شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۴:۲۳

برترین بنادر کانتینری جهان در سال 2016 را بشناسید

باشگاه خبری فراساحل: نشریه معتبر Lloyd’s List که هر ساله برترین‎های صنعت دریانوردی را معرفی می‎کند تازه‎ترین فهرست خود از 100 بندر برتر کانتینری جهان را منتشر کرد. در این فهرست که مربوط به عملکرد بنادر در سال 2016 است همچنان بنادر شانگهای چین، سنگاپور، و شنژن چین، بدون تغییر نسبت به رتبه بندی گذشته در مقام های اول تا سوم قرار دارند. اما بندر نینگبو ژوشان طی سال گذشته موفق به یک پله صعود شد و جایگاه چهارم را از بندر هنگ کنگ ربود و بندر هنگ کنگ را به رتبه پنجم فرستاد. بنادر بوسان، گوانگژو، کینگ‎دائو، دبی، و تیانجین بدون تغییر در جایگاه ششم تا دهم این فهرست قرار دارند. نکته جالب توجه  اینکه در  بین 10 بندر برتر سال 2016 میلادی 7 بندر در چین قرار دارند، و کره جنوبی، سنگاپور و امارات نیز هرکدام یک بندر در اختیار دارند.

بندر روتردام (یازدهم)، بندر آنتورپ (چهاردهم)، هامبورگ (هیجدهم)، لس آنجلس (نوزدهم)، و لانگ‎بیچ (بیستم) برترین بنادر اروپایی و آمریکایی هستند که در فهرست 20 بندر برتر سال 2016 قرار گرفته اند. از میان کشورهای منطقه نیز به استثنای بندر دبی (نهم)، بندر جواهر لعل نهرو در هند (سی و دوم)، بندر جده در عربستان (سی و سوم)، بندر شارجه در امارات (سی و چهارم)، بندر آمبارلی در ترکیه (چهل و پنجم)، بندر موندرا در هندوستان (پنجاه و دوم)، بندر صلاله در عمان (شصت و یکم)، بندر کراچی در پاکستان (هشتادم)، بندر دمام در عربستان (هشتاد و یکم)، بندر شهید رجایی در ایران (هشتاد و هفتم)، بندر چنای در هندوستان (نود و یکم)، بندر ابوظبی در امارات (نود و پنجم)، و بندر مرسین در ترکیه (نود و ششم) در فهرست 100 بندر برتر جهان از نظر حجم جابجایی محموله های کانتینری قرار گرفته اند.

بندر تانگشان چین (نود و چهارم) و بندر ابوظبی در امارات (نود و پنجم) به تازگی موفق شده‎اند خود را در بین 100بندر برتر جهان در سال 2016 جای دهند.



  کد خبر : 3498
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :